ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ

                            2023 - 2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК 






Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  Художня література Вивчення вірша В. Крищенко "Вишиванка" 

Дидактична гра "Де чиє?" 

Вишиванка - душа України! 

Спостереження за хмарами, за небом 


Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
"Український національний одяг" 


Вірші про маму! 

Дидактична гра "Мама, матінка, матуся" 
Розкажи про свою матусю: Мама яка? Розкажи про маму?  Які мамині справи? Шо маму порадує? Що маму засмутить? 
 
        
 

 

Кожна дитина знає - жартувати з вогнем не можна! 
  
  Не можна ховатись,                     Не можна сунути олівці 
  коли в домі пожежа.                    (різні речі) в розетку     
 
 Готувати їжу біля газової                  Не можна підпалювати свічки 
 плити можна тільки дорослим            біля книг 
 Не можна грати з сірниками      Не можна користуватися піротехнічними засобами 
       
                Не можна гасити полум'я ногою 
 


 
      
 


Ознайомлення із соціумом "Великдень"

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
 Вивчення вірша Л. Полтави "Великодні писанки" 


Малювання: "Розмалюю, писанку, розмалюю" 

Свято Великодня! 
                            
   



                Дітям про Вербну неділю!

    Міжнародний день Землі!
 
 
 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
Художня література. Вивчення вірша "Землю треба берегти"


Аплікація: "За вікном цвітуть тюльпани, весняні квіти чарівні"

Логіко-математичний розвиток:
Дидактична гра "Порахуй та познач скільки"

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. 
"Будемо дружити та у мирі жити" 


Малювання: "Квітуча вишня"

Спостереження за квітучою вишнею

Ознайомлення із соціумом: "Мій найкращий друг" 

 
      
 
     
 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
Художня література. Вивчення вірша Н. Карпенко "Парад планет" 


Конструювання: "Ракета" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: 
"Подорож космічними просторами" 

Малювання: "Сузір'я" 

Ознайомлення із соціумом: "Космічна подорож" 

Челендж "Спорт на благо миру та розвитку" 

Спостереження-бесіда: "Весняні квіти" 

Аплікація з елементами малювання: "Лійка з краплинками води" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
"Родини свійських тварин та птахів" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
Художня література. Слухання оповідання про "Веселих друзів" Peppy Pals "Допомога Семмі" 


Читання книжки "Правила етикету" 

Бесіда-розповідь: 
"Книги - наші друзі. Правила поводження з книгою" 

Малювання: "Пташки повертаються" 

Дидактична гра: "Перелітні та зимуючі птахи" 

Вітаємо З Днем театру! 

 
 
 
 
 

Дидактична гра "Вода - помічниця" 

День Землі! 
 
 
 
 

Логіко-математичний розвиток:
"Число 10. Десяток. Порівняння множин" 

Що робити, коли лунає сирена? 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
Художня література. Слухання та вивчення вірша П. Король "Навесні" 

Ознайомлення із соціумом. Художньо-продуктивна діяльність. 
Ліплення: "Ось, підсніжники - поміж снігу розбрелись!"

Ознайомлення з природним довкіллям. Художньо-продуктивна діяльність. 
Малювання: "Я пролісок синенький  І перший на весні!"

Ознайомлення із соціумом: Весняні зміни в природі" 

Весела Масляна! 

Аплікація: "Веселе сонечко - символ Масниці, Весни" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  
Художня література. Вивчення вірша Н. Красоткіної "Вода - це диво" 

Малювання: "Рибки в акваріумі" 

Загадки про воду 

Цікаві факти про воду 

Весну зустрічаємо - всіх жінок вітаємо! 

Ліплення за твором Т. Г. Шевченко 
"Зацвіла в долині червона калина" 

Тарас Григорович Шевченко - великий поет та художник України!
 

Спостереження за небом та хмарами 

Художньо-продуктивна діяльність. 
Малювання "Букет квітів для матусі" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  Художня література
Читання та вивчення вірша М. Познанської "Весна" 

Ознайомлення із соціумом. Художньо-продуктивна діяльність 
Аплікація "Пробудження природи" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: 
"Яка зима" Опиши зиму"

Спостереження за птахами 

Спостереження за снігом 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: 
"Подорож у Країну Доброти!"



Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.  Художня література
Творчість Лесі Українки. Слухання віршів «Вишеньки», «На зеленому горбочку»

Бесіда-розповідь "Українські письменники" 

Літературний вечір «Моя рідна, українська мова!» 

Українська, рідна мова! 

Дидактична гра "Українська, рідна мова!"

Дидактична гра "Україна яка?"

Ознайомлення із соціумом 
Герб – Державний символ  України  


Ознайомлення із соціумом. Художньо-продуктивна діяльність 
Ліплення "Моя Україна" (До Дня Єднання) 

Заняття: Логіко-математичний розвиток 
Математика з "Веселими Друзями"

Бесіда: "Я закликаю до розмови" (позитивні вчинки) 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література.
Слухання та вивчення вірша  "Здоров'я"

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.
"З якої крупи каша?"

Ознайомлення із соціумом: "Здоров'я - основа життя" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література. Стрітення. Вивчення вірша "Як ми Зиму проводжали" 

Дидактична гра "Збери чоловічка" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. 
"Частини тіла людини" 

              

День екологічної освіти 
Заняття: "Планета наш дім - бережімо її" 

Дидактична гра "Чиї вушка та хвостики" 

Аплікація: "Де зимує ведмежатко?" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. 
Складання розповіді про життя тварин. 

Диво-сніг казковий. Малювання на снігу. 

Гра-квест: "Найкращі знавці України" 

 

Синичка - маленька, жовтогруда, щебече, літає, дзьобає.
Диво-пташка весело співає. 
                                            Вправа "Опиши синичку" 
 
 

    
 
         
 
            

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література. Вивчення вірша В. Паронової "Хто летить до годівниці" 

Дидактична гра "Хто живе з нами в різні пори року" 

Ліплення: "Снігур" 

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.
Зима. Ознаки зими.


12.01.2024 - 115 років з нагоди дня народження М. О. Приймаченко
Народна українська  художниця 
Дітям про Марію Приймаченко 

 Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література. Вивчення вірша Т. Коломієць "Гончарний круг" 

Дидактична гра "Керамічний посуд" 

Малювання: "Ромалюємо глечик" 

 Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування
"Складання речень за малюнками та схемами" 

Ознайомлення із соціумом:
"Українські національні страви та посуд"

      

Заняття:
Ознайомлення з природним довкіллям. Художньо-продуктивна діяльність 

Малювання "Взимку на прогулянці"

Дітям про газову безпеку 
Газ - корисно та небезпечно!

Мультфільм:  Газ друг та помічник! 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література.  Вивчення вірша Г. Бойко "Гра в сніжки" 

Заняття: Ліплення "Сніжинки" 

Новорічні привітання та щирі побажання! 

Серпантин новорічних вітань!  

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. Художня література.  Вивчення вірша М. Рильського «Новорічна ялинка» 


Аплікація "Прикрасимо ялинку" 

Свято Різдва! 

Щасливого Різдва! 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. 
Художня література. Вивчення колядки 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 
"Назви та опиши професію" 

Заняття: Ознайомлення із соціумом "Світ професій" 

Дидактична гра "Відгадай, що зашифровано"

Заняття: "Всі діти мають права"

Заняття:
Ознайомлення з природним довкіллям. Художньо-продуктивна діяльність  Малювання "Квітка прав дитини" 


Заняття: Ознайомлення із соціумом 
"Хай знає кожна дитина мала, що в неї є різні прва" 

Берегиня наша, українська хустка! 

Подарунки від Миколая 

Аплікація: "Українська хустка - оберіг" 

Відеоказка "Миколай, Миколай, ти до нас завітай" 

 Малювання: "Листівка для захисників України" 

Заняття: Ознайомлення із соціумом "Зима. Зимові місяці суворі" 

Дидактична гра "Хто нам це дарує" 

Заняття: Ознайомлення із соціумом  "Свійські тварини" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. 
Вивчення вірша К. Перелісної "Золота осінь" 

ОЙ, ЯКА ЧУДОВА,

Світла і багата

Українська мова,

Мова мами й тата!

Мова мами й тата, діда і бабусі.

Знаю її добре, ще краще навчуся.       Марійка Підгірянка

РІДНА МОВА

Велична, щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста, як гірська вода, —

То України мова барвінкова, —

Така багата й вічно молода.

Вона, як ніжна пісня колискова,

Заходить в серце й душу з ранніх літ,

Ця мова, наче пташка світанкова,

Що гордо лине в свій стрімкий політ.      Юлія Косинська

РІДНА МОВА

Буква до букви —

І виникло слово.

Слово до слова —

Звучить рідна мова.       І. Січовик 

Літературна вікторина "Казкова мандрівка" 

Заняття: Логіко-математичний розвиток. Число та цифра 5. 
Склад числа 5. Геометричні фігури.

Правила поведінки в природі. 

Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям та малювання 
"Дерева в осінньому вбранні" 

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: 
Складання розповіді про осінь. (за допомогою мнемодоріжок) 

Знайомство з Веселими друзями - Peppy Pals 

Заняття:
Ознайомлення із соціумом. Художньо - продуктивна діяльність Аплікація
«Букет осінніх квітів» 

Заняття: Логіко - математичний розвиток
Число та цифра 4. Склад числа 4

Заняття:
Ознайомлення з природним довкіллям. Художньо-продуктивна діяльність  Малювання "Осінні квіти – чорнобривці"


Дидактична гра "Від зернини до хлібини" 
      
     
 Заняття Ознайомлення із соціумом. Художньо - продуктивна діяльність Ліплення Хлібобулочні вироби.

Заняття: Логіко - математичний розвиток Число і цифра 3. Склад числа 3. Кількісна і порядкова лічба

Заняття: Ознайомлення із соціумом. «Як хліб приходить на стіл»

                 Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. 
         (художня література) Пісенька «Ходить гарбуз по городу»

            Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 
Овочі та фрукти. Складання розповіді-опису.

Дидактична гра «На землі чи під землею»

Заняття Ознайомлення з природним довкіллям Художньо-продуктивна діяльність Малювання "Смачні овочі та фрукти"

Заняття: Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування. (навчання елементів грамоти) Звуки. Слова. Значення слів

Заняття: Ознайомлення із соціумом та аплікація 
"Янгол-оберіг для захисників та захисниць" 

Заняття: Логіко-математичний розвиток.
Цифри. Склад числа два. Математичні знаки. 

Заняття: Малювання 
Листівка для наших захисників та захисниць. 

Заняття: Вивчення вірша Н. Зарічної 
"Про Україну" (за допомогою мнемотаблиць) 

Заняття: Логіко-математичний розвиток 
"Геометричні фігури" 

Привітання З Днем Дошкілля! 
 
Хай буде Мир для України! 


Заняття: "Правила пожежної безпеки" 


Бесіда-розповідь "Перехід дороги. Види переходів" 


Хто спортом займається,
той сили набирається 


Серденько привітань для наших захисників! 


Хай у серці кожної дитини
живе любов до Батьківщини


Привітання з початком навчального року! 


Вітаємо з 1 Вересня! З Днем Знань! 



Літо - пора відпочинку, розваг... 


 

Літо   це  чудова пора:  знайомство  з новими  друзями,  участь у цікавих заходах, гарний  відпочинок, зміцнення   здоров’я.

Інформація для батьків 

                                 А вода - це справжнє диво! 

Вода – це одне з найбільших багатств, вічна цінність, до якої ми повинні відноситися з великою повагою, не завдаючи їй шкоди та пильно оберігаючи.


 

 

 

 

1 червня - День захисту дітей!
Нехай усі діти будуть щасливі! 
                                                       Безпечні літні канікули! 


















                                          Дидактична гра "Впізнай комаху" 
                                                      Заняття: "Світ комах" 
                      Заняття: Слухання та вивчення вірша Н. Забіли "Метелик" 
   Вишиванка-вишиваночка - милий серцю оберіг 

 
 
 
 
 
 
Малювання: "Вишиванка, вишиваночка" 
Заняття: Вивчення вірша В. Гринько "Вишиваю вишиваночку" 
Заняття: "Дорожні знаки" 

 
 
 
 
Моя сім'я. Вивчення вірша "Сім'я"

  
Вивчення вірша "Мама" 
Сортування сміття 

Бережіть воду! 


Дидактична гра: "Від чого планета радіє, а від чого плаче?" 

Природу вивчаємо, її оберігаємо! 

Пожежна безпека! 

Вивчіть правила пожежні,
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем не можна.

         

Обережно! Вибухонебезпечні предмети та речовини!

Дорожній рух! 
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі.




"Щоб не сталося біди - правила пожежної безпеки вчи"
Правила безпеки з вибухонебезпечними предметами 
"Світлофор. Правила дорожнього руху" 
Бесіда-розповідь "Дорожні знаки" 
   
Земля - наш дім! 
Аплікація: "Подорож ракети в космос" 
 Слухання та вивчення вірша 
"Землю треба берегти" 
Дидактична гра "Назви планету" 
Слухання та вивчення вірша "Що у космосі є?"
 Майстер-клас "Розмалюю писанку, розмалюю!" 
Аплікація "Великодній кошик" 


Малювання: "Великодні писанки - диво із див" 
Подорож у Космос 
Великдень 
Ліплення "Вербові котики" 
Слухання та вичення вірша А.  М'ястківського 
"Котики-воркотики" 
Весна іде - весні дорогу! 
Читання оповідання В. О. Сухомлинського 
"Шпак прилетів" 
Перелітні птахи повертаються! 
Праця навесні 
Дидактична гра "Коли це буває" 
Заняття: Аплікація "Перший проліску, добридень!"
Вивчення вірша К. Перелісної "Пролісок" 
Весняне пробудження природи 


  






Консультація для батьків
«Харчування дитини навесні»
   Навесні процеси росту у дітей протікають найбільш інтенсивно, в зв'язку з чим підвищується потреба в білку - основному пластичному матеріалі. Крім того, у спекотні дні організм дитини втрачає з потом значну кількість мінеральних речовин і вітамінів. Для покриття цих додаткових витрат потрібне збільшення калорійності та харчової цінності раціону. З іншого боку, в спекотні дні у дітей нерідко погіршується апетит. Як організувати харчування дитини в весняній час?
      1.            По-перше, калорійність харчування повинна бути збільшена приблизно на 10-15%. З цією метою в раціоні дитини слід збільшити кількість молока і молочних продуктів, в основному за рахунок кисломолочних напоїв і сиру як джерел найбільш повноцінного білка. В раціон необхідно включати перші овочі: редис, ранню капусту, ріпу, моркву, буряк, бурякове бадилля, свіжі огірки, пізніше - помідори, молода картопля, а також різну свіжу зелень (кріп, петрушку, кінзу, салат, зелена цибуля, часник, ревінь, щавель, кропиву і ін.).
      2.            По-друге, необхідна раціональна організація режиму харчування дитини. У спекотні літні місяці режим харчування рекомендується змінити таким чином, щоб обід і полуденок помінялися місцями. В особливо спекотне полуденне час, коли апетит у дитини різко знижений, йому слід пропонувати легке харчування, що складається в основному з кисломолочного напою, булочки або хліба і фруктів. Після денного сну відпочив і зголоднілий дошкільник із задоволенням з'їсть весь обід, що складається з калорійних, багатих білком страв. Підвищення добової калорійності харчування дитини може бути досягнуто за рахунок збільшення харчової цінності сніданку. У нього рекомендується включати багате білком блюдо (м'ясне, рибне, сирне, яєчне). Це також фізіологічно більш обгрунтовано, т. д. Після нічного сну, в прохолодне ранковий час діти їдять з великим апетитом.
У весняну пору, крім загальноприйнятих чотирьох прийомів їжі, дитині можна запропонувати п'ятий харчування у вигляді склянки кефіру або молока перед сном. Це особливо раціонально в тому випадку, коли вечерю дається в більш ранні терміни, а час укладання дитини на нічний сон кілька відсувається через великий тривалості світлового дня.
3        По-третє, необхідно звертати увагу на дотримання питного режиму. У спекотні дні значно підвищується потреба організму в рідині, тому слід завжди мати запас свіжої кип'яченої води, відвару шипшини, несолодкого компоту або соку.
4        Вживання сирих соків - ще один крок до здоров'я. Це джерело вітамінів, мінеральних солей і численних корисних мікроелементів. У багатьох соках з м'якоттю (нектарах) багато пектину, а він, як відомо, має здатність зв'язувати продукти гниття і бродіння в кишечнику і виводити їх з організму.
Шановні батьки, пам'ятайте!
ü  Морквяний сік сприяє нормалізації обміну речовин, покращуючи процеси кровотворення і транспорту кисню, стимулює фізичний і розумовий розвиток.
ü  Буряковий сік нормалізує нервово-м'язове порушення при стресах, розширює кровоносні судини.
ü  Томатний сік нормалізує роботу шлунка і кишечника, покращує діяльність серця, містить багато вітаміну С.
ü  Банановий сік містить багато вітаміну С.
ü  Яблучний сік зміцнює серцево-судинну систему, нормалізує обмін речовин, покращує кровотворення.
ü  Виноградний сік має тонізуючу, бактерицидну, сечогінну, проносну дію, сприяє зниженню артеріального тиску.


Заняття: Ліплення "Печиво для друзів" 


Дидактична гра "Порахуй і познач цифрою"


Заняття: "Дружба - найдорожчий скарб" 


Консультація для батьків
«Як одягнути дитину навесні на прогулянку
 Весна завжди радує нас першим теплим сонечком, але ще дають про себе знати зимові заморозки і холодні дощі зі снігом, тому кожен батько повинен знати, як одягнути дитину навесні так, щоб він не застудився і отримав максимум користі від прогулянки. Дошкільнята - самі безтурботні, рухливі і допитливі діти. Вони грають в хованки, кішки-мишки, і т.д. Катаються на велосипедах і самокатах. Переслідують голубів і досліджують глибину весняних калюж.Як одягати дитину навесні?Пропонуємо вашій увазі 8 рекомендацій про те, як одягнути дитину навесні:
1. Не варто сильно кутати дитини, збираючись на весняну прогулянку, адже вже все-таки не зима, одягнений в два светри дитина швидко спітніє і простудиться. Для прогулянки навесні важливо одягнути дитину надійно, так, щоб його одяг був досить теплою, але не гарячою, щоб вона могла захистити дитину від дощу і вітру.
2. Для дітей для весняної прогулянки ідеально підійде продувається і не промокає комбінезон. Він не сповзає, його легко знімати і одягати. У ньому дитині буде зручно і тепло, в такому одязі не страшний навіть холодний весняний дощ.
3. Важливою частиною одягу дитини для весняної прогулянки є шапка. Відмінним варіантом може стати шапка-труба, яка одночасно виконує функцію шапки і шарфа. Головний убір для прогулянки навесні повинен бути теплим і водонепроникним.
4. Також не варто забувати про шарфі, особливо, якщо дитина одягне звичайну шапку, а не шапку-трубу. Шарф може бути будь-яким, головне - правильно його зав'язати, він не повинен заважати дитині, грати і бігати на прогулянці.
5. Ще один важливий атрибут весняного гардероба - рукавиці. Вони повинні бути теплими, але тонкими, бажано, щоб вони не промокали, це дозволить дитині вільно грати навіть під час невеликого дощу.
6. Якщо ви не хочете надягати на дитину комбінезон, тоді краще зупинити свій вибір на послойному вбранні. Одягніть на дитину майку і трусики, теплий джемпер, колготки, непромокальні штанці, кофтинку. Завершити «образ» потрібно верхнім одягом і взуттям.
7. Найважливіший момент - взуття дитини. Від того, наскільки правильно ви її підберете, залежить здоров'я дитини. Взуття для весняної прогулянки повинна бути легкою, м'якою, вона не повинна промокати, якщо на вулиці йде дощ.
8. Намагайтеся одягати дитину в одяг яскравих кольорів. Це підніме настрій вам і вашому малюкові.

Консультація
«Навесні зміцнюємо здоров'я»
  Ранньою весною захистити дитину від застуди набагато важче, ніж восени або взимку. Виною тому висока активність вірусів із закінченням холодів, знижений імунітет дитини, зимова вітамінна недостатність. Що ж робити, щоб і загрозу авітамінозу зняти, і імунітет зміцнити, залишатися здоровим і радіти весни?
  Перш ніж бігти в аптеку за дорогими і яскравими упаковками вітамінів, варто спробувати зміцнити здоров'я малюка виключно безпечними, корисними і доступними кожному засобами. Щоб усунути проблему, іноді досить змінити раціон харчування дитини і переглянути його режим дня і фізичну активність.
Харчування:
  Чи не кількість, а якість споживаної їжі має величезне значення. Навесні їжа повинна бути легкої і корисною. Вона повинна бути багата вітамінами, мікроелементами, клітковиною. Морська капуста, яєчний жовток, м'ясо, риба, злакові, свіжі овочі і фрукти - це якраз ті продукти, в яких потребує зростаючий організм. Меню дитини має містити достатню кількість овочів, таких як морква, капуста, буряк, зелень, фрукти (Цитрусові, ківі). Саме навесні найкраще працює правило - 5 овочів або фруктів в день. Корисні напої. Постарайтеся щоранку робити своїй дитині яблучно-морквяний сік. Це не складе вам особливих зусиль, а результат буде чудовий. Так і протягом дня чай з лимоном, відвар шипшини або трав'яний чай не будуть зайвими. можна робити відвари з заморожених ягід, тільки не варто варити довго - краще залити окропом і дати постоять. Робіть  компоти з сухофруктів: ізюм, чорнослив і курага - кращі помічники. Особливу увагу приділіть кисломолочним продуктам - 1-2 склянки кефіру в день допоможуть не тільки травній системі, а й імунітету дитини.
Ø Мед. Важко перебільшити користь меду, про нього сказано все і навіть трохи більше. Тому якщо у дитини немає алергії на мед, сміливо давайте йому чайну ложку цього чарівного зілля перед сном.
Ø Залізо. Практично будь-який організм страждає анемією (Зниженням гемоглобіну) у весняний період. Вона проявляється відсутністю апетиту, млявістю, дитина швидко втомлюється і вередує. Спробуйте впоратися з цим, додавши в меню дитини петрушку, гранатовий сік, зелені яблука, грецькі горіхи.
Ø Свіже повітря. Намагайтеся проводити максимум часу на вулиці разом з дитиною, прогулюйтеся в парках і скверах подалі від доріг і багатолюдних місць. Разом бігайте на вулиці, грайте в рухливі гри, просто гуляйте на великі відстані. Прогулянки на свіжому повітрі дуже важливі для боротьби з авітамінозом і зміцнення дитячого здоров'я, адже перші сонячні промені сприяють виробленню вітаміну D.
Ø Сон. Навесні краще почати укладати дитину спати раніше. У зимово-весняний період діти, по рекомендації МОЗ, повинні спати не менше 10 годин на добу. Здоровий безперервний сон забезпечить дитині прилив сил і енергії. І не забудьте провітрити кімнату перед сном!
  Ці прості рекомендації допоможуть вашій дитині досить швидко зміцнити імунітет.


Заняття: Аплікація "Акваріум з рибками" 


Заняття: Слухання вірша "Водичка" 


Заняття: "Вода-водиця, вода-чарівниця" 


Заняття: "Властивості води. Досліди з водою" 
  


Тарас Шевченко - видатний український письменник 


Літературний вечір, присвячений Т. Г. Шевченка 


Весняне привітання ЗДО 150 


Найкращі привітання:  Зі святом весни і тепла!
З днем жіночим!


Заняття: Ліплення "Гроно калини" 

Про кобзаря дітям. 
Віршована розповідь про життєвий шлях Т. Г. Шевченка 


Спостереження-розповідь 
«Маленьким дітям про великого Тараса Шевченко» 



Заняття: Т. Г. Шевченко "Встала весна" 


Заняття: Малювання "Квіти для матусі" 


                                                       Консультація
                                    «Значення прогулянок навесні»
   Значення прогулянки навесні - важко переоцінити. Навесні від сонця на землю надходить велика кількість ультрафіолетових променів, що дуже оздоровлює організм дитини. Але сонце цінне в цій прогулянці розвиток пізнавальних інтересів, спостережливості дитини і розвиток мови. Основною метою виховання дитини в дитячому саду є підготовка дітей до навчання в школі, а при підготовці дитини до школи велике значення має виховання потреби в знаннях, а на прогулянці навесні цих знань достатньо. Дитина зауважує все: чому взимку сонце світило, але не гріло, а навесні підстав долоньку під промені - і тепло. Поясніть це явище своїй дитині. Сонце пригріло - відразу музику наспівали почули і бурульки з'явилися, та ще й ростуть вони, тільки вниз головою, чому?  Поясніть дітям, чому потемнів і став осідати сніг, верх його покрився кіркою - це наст, дітям дуже цікаво, від чого це буває. Зробіть дітям кораблики з пінопласту або з дерева, ось буде забава - не нудно буде ні вам, ні вам ні дітям. А вже як спостерігати за птахами, вони навесні сильно змінилися: горобці зацвірінькали веселіше, голуби стали собі впевнені відчувати; галки - заметушилися.
   А ось і ожив грачівник, було тихо - тихо, так відразу і зашуміло. Шум, гам, робота закипіла, треба житло будувати, а за грачами - шпаки вже прилетіли - засвистіли. Поспостерігайте це з дітьми, поясніть, чому одні птахи прилітають першими, а інші потім, забудьте прищеплювати своїй дитині почуття турботи про братів наших маленьких, вчасно птахів годувати, будинки кімнатні рослини поливати - це їм під силу, та й почуття відповідальності розвивається. Цікаво і поспостерігати за пробудження дерев від сну, бачити як збільшуються нирки з кожним днем, як потім з'являться маленькі клейкі листочки. Поспостерігайте за появою комах, хто перший, хто за ним. ...
Весна - найкращий час для спостереження, а прогулянки під весняним сонцем оздоровлювати  дітей. Те що треба.    

                                            Консультація для батьків
                            «Чим зайняти дитину навесні  на вулиці»
   Весна приносить багато радості, тепла і сонця. Діти радіють кожній калюжі, кожній зеленій травичці. Чим же їх зайняти, коли ще не так тепло, як хотілося б, але вже так радісно від перших теплих промінчиків сонця? Звичайно, потрібно якомога більше гуляти. Показувати малюкові, що змінилося навколо за попередній день. Але чим же зайняти дитину, щоб прогулянка була і корисною, і цікавою, і пізнавальної? Адже прогулянка повинна приносити дитині, не тільки свіже повітря, але і користь для розвитку.
ü  Не забудьте взяти на прогулянку мильні бульбашки. Це цілий світ - чарівний, повітряний, ніжний. Діти дуже люблять спостерігати за кольоровими переливами повітряних кульок, які вони ж самі видувають, подобається їх ловити і плескати, бігати за ними. Не позбавляйте малюка такого задоволення! Причому пускати мильні бульбашки можна видуваючи з макаронини, з соломинки, трубочки для коктейлю або соку - проявіть фантазію!
ü  Всі діти люблять калюжі. Щоб не застудитися, не забудьте надіти непромокальні чобітки. запропонуйте дитині "безпечні ігри з калюжами".
ü  Виміряйте разом з дитиною палицею глибину калюжі. Візьміть з дому лопатку і розширте русло потічка.
ü  Одна з найбільш весняних ігор - майструвати і пускати кораблики в струмочках. Про кораблику треба подбати заздалегідь, ще вдома. Зробити його можна зі звичайного паперу, кори дерева, пінопласту, шкаралупи волоського горіха.
ü  Коли на вулиці підсохне, обов'язково візьміть на прогулянку кольорову крейду. Можете просто малювати з дитиною крейдою на асфальті, а можна придумати чудові розвиваючі ігри. Разом з крейдою можна займатися математикою, вивчати алфавіт і масу інших корисних речей. І все це весело і в грі!
ü  Намалюйте крейдою різних кольорів букви і цифри на асфальті (зробіть їх різного розміру). За вашій команді нехай дитина знаходить потрібну букву (цифру) і стрибає на неї. Тільки не забудьте, що букву треба називати як звук. А якщо дитина вже добре знає букви і якраз зараз вчиться читати, запропонуйте йому "писати" прості слова власними ніжками. А ну, давай напишемо, як тебе звати Аліса. Яка перша буква? Дитина стає на букву "А", потім переходить до букви "л" і т. д. Така гра навчить малюка виділяти в слові окремі звуки, потренується увагу і спостережливість.
ü  Намалюйте різнокольорові овали (червоний, жовтий, синій, зелений) і запропонуйте дитині стрибати з одного на інший, як зайчик, називаючи кольору. Або можна намалювати різні фігури (коло, квадрат, трикутник). Нехай дитина стрибає і називає фігури.
ü  Гуляючи по парку можна підібрати палички, камінчики, шишки. Потім удома зайнятися творчістю і змайструвати кумедні вироби. Можна погодувати пташок. У процесі годування розкажіть дитині, що це за птаха і де вони мешкають і чим харчуються. Покажіть, як на деревах набухають бруньки і розгортаються листочки. Таким чином, ви прищепите любов до тваринного світу, природі.
ü  Візьміть з дому машинку на мотузочці, самокат або іграшкову коляску - дитині так подобається їх катати. Крім того, гуляючи, можна робити нескладні спортивні вправи, займатися на турніках.
  Отже, ми бачимо, що легко можна урізноманітнити весняну прогулянку, таким чином, щоб вона була цікавою, корисною і приємною для всіх. І, навіть довго не думаючи про те, чим зайняти дитину.


   Заняття: "Весна - пробудження природи. Весняні місяці"

       Консультація для батьків  "Обережно - весна прийшла»

       Весна - довгоочікувана пора року. Весняні прогулянки надзвичайно корисні. Навесні природа оживає. І навіть якщо листочки ще не встигли з'явитися на світло, то птахи вже почали радіти теплу і запахів, якими багатий весняне повітря, але завжди необхідно пам'ятати, що Весна, час, коли потрібно бути гранично обережним. Сонечко, яке взимку світило, але зовсім не гріло, починає поступово розтоплювати сніг і лід. Небезпека присутній скрізь. Велику небезпеку в цей час становлять бурульки на дахах будинків. Тому що вони часом падають. Вгадати той самий момент, коли бурулька вирішить, що висіти їй вже набридло, абсолютно неможливо. І якщо ви думаєте, що крижана бурулька не може завдати великої шкоди, то дуже сильно помиляєтеся.
Заходи безпеки при падінні бурульок з дахів:
§  Наближаючись до будівлі або споруди, необхідно уважно подивитися на дах і переконатися, що можливе сходження снігу.
§  Перш ніж пройти під карнизом будівлі з бурульками, уважно подивіться на стан обмерзання;
§  Не стійте під карнизами будинків, на яких утворилися бурульки;
§  По можливості звільніть карниз будівлі від утворився обмерзання;
§  При необхідності проходження під обледенілих карнизом будівлі, намагайтеся якомога швидше подолати цю ділянку.
   Крім того, весна таїть в собі і інші небезпеки. Незважаючи на те, що за вікном в деяких районах температура вдень вже плюсова, але у вечірній і нічний час доби температура за вікном все ж опускається до мінусових позначок. Той сніг, який не встиг розтанути за день, перетворюється в «каток». Пересування по таким дорогам дуже небезпечно як для пішоходів, так і для автолюбителів.
Дії під час ожеледиці (ожеледиці):
• пересуватися потрібно обережно, не поспішаючи, наступати слід на всю підошву, враховуючи нерівності поверхні;
• при ожеледі варто звернути увагу на своє взуття: підберіть нековзну взуття, щоб відчувати себе більш впевнено на вкритій льодом;
• літнім людям рекомендується використовувати тростину з гумовим наконечником або лижну палицю з загостреним шипом;
• будьте гранично уважними на проїжджій частині дороги, намагайтеся обходити всі місця з похилою поверхнею.
• пересуватися потрібно по тротуару і не перетинати проїжджу частину без крайньої необхідності. Якщо тротуар відсутній, а рух необхідно продовжити, то рухатися потрібно по краю проїзної частини назустріч транспорту, що рухається, таким чином, ви заздалегідь помітите наближається авто;
• не слід переходити проїжджу частину поблизу рухомих машин, ви можете посковзнутися і потрапити під колеса автомобіля. Пам'ятайте, що гальмівний шлях автомобіля значно збільшується в умовах ожеледиці;
• якщо Ви посковзнулися, присядьте, щоб знизити висоту падіння.
   Найбільшою ж небезпекою, є лід на водоймах. Весняний лід не тріщить як зимовий, попереджаючи про небезпеку, а розсипається з неголосним шелестом. Весняний паводок - небезпечне природне явище, яке може привести до непередбачуваних наслідків. Однак щороку багато людей нехтують запобіжними заходами і виходять на тонкий весняний лід, тим самим, піддаючи себе і своїх супутників небезпеки.
Льодохід - це дуже захоплююче видовище, яке приваблює багатьох людей, особливо дітей. Їх притягує можливість не тільки помилуватися льодоходом, а й попускати кораблі по весняним потічка. Однак не можна забувати, що цей період дуже небезпечний, особливо ті місця, де виходять на поверхню водойми підземні ключі, стоки теплої води від промислових підприємств, біля виступаючих з льоду кущів, очерету, корчів тощо. Тонкий лід, що утворилися ополонки - це перші вороги прогулювалися в небезпечних місцях людей. Період повені вимагає від нас близько, обережності і дотримання правил безпеки поведінки на льоду і воді. Так як одяг на людині тепла (зимова, потрапивши під лід, вбирає як губка і тягне людини на дно. Вода холодна і можливе переохолодження тіла людини.
Переконливе прохання до батьків: розкажіть своїм дітям про те, як небезпечний весняний лід і до яких наслідків може привести катання на крижинах. Забороняйте їм грати у води, припиняйте молодецтво. Пам'ятайте, дотримуючись запобіжних заходів, ви зберігаєте життя собі і своїм близьким.
Обережно, тонкий лід!
  Один з розпізнавальних ознак міцності льоду - його колір. Під час відлиги або дощів лід стає білим (матовим, а іноді і жовтуватим (значить він не міцний). Надійний крижаний покрив має синюватий або зеленуватий відтінок.
 
У період весняного паводку і льодоходу ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
1.     Виходити на водойми;
2.     Переправлятися через річку у період льодоходу;
3.     Підходити близько до річки в місцях затору льоду;
4.     Стояти на стрімкому березі, піддаються  розливу і обвалу;
5.     Збиратися на містках, греблях та загатах;
6.     Наближатися до крижаних заторів, відштовхувати крижини від берегів;
7.     Вимірювати глибину річки або будь-якого водоймища;
8.     Ходити по крижинах і кататися на них.
Обов'язкові правила для любителів підлідного лову:
Ø Не пробиває поруч багато лунок;
Ø Не збиратися великими групами в одному місці;\
Ø Не пробиває лунки на переправах
Ø Якщо ви з машиною провалилися під лід:
Ø Деякий час машина може триматися на плаву і у вас є кілька секунд, щоб з неї вискочити, якщо ви не встигли покинути автомобіль, і він занурився під воду, не відкривайте двері, так як вода тут же хлине всередину і машина почне різко занурюватися;
При зануренні на дно із закритими вікнами і дверима повітря в салоні автомобіля тримається кілька хвилин, це немало. Таким чином, є можливість:
·        оцінити обстановку;
·        активно провентилювати легені (глибокі вдихи і видихи дозволяють наповнити кров киснем);
·        позбутися від зайвого одягу;
·        подумки уявити собі шлях нагору;
·        вибирайтеся через двері або якщо зможете через опущене скло, протиснеться назовні, взявшись руками за дах, підтягніться, а потім різко спливаючи вгору;
·        вибирайтеся назовні, коли машина наповниться водою наполовину, т. к. якщо різко відчинити двері і спробувати тут же вибратися, вам буде заважати потік, що йде в салон;
·        вибравшись з машини, майте на увазі, що у вас є 30-40 секунд для спливання на поверхню.
Пам'ятайте:
v На весняному льоду легко провалитися;
v Швидше за все процес розпаду льоду відбувається біля берегів;
v Весняний лід, покритий снігом, швидко перетворюється в пухку масу;
v Чи не переправлятися групою можна по льоду з товщиною менше 7 сантиметрів;
v Завжди, вирушаючи на замерзлу водойму, необхідно брати з собою міцну мотузку з петлею і вантажем, щоб в разі необхідності можна було кинути провалився одного;
v Не виходити на лід вночі і в туман, так як погано видно ополонки;
v Не виходити на лід в стані алкогольного сп'яніння.
v Так само не забуваємо про заходи безпеки на дорогах. Навесні пожвавлюється рух автомобілістів, так як деякі господарі авто не управляють взимку.
v З'являються водії в алкогольному сп'янінні пересуваються з заміських гулянь.
v Пожвавлюються мотоциклісти, які становлять небезпеку для всіх учасників дорожнього руху. І це не всі заходи безпеки, про які варто говорити на бесідах.
Пам'ятка батьків!!!
Дорослі! Ніколи не залишайте дітей без нагляду!
  Залишаючись без нагляду батьків і старших, не знаючи заходів безпеки, діти грають на стрімкому березі, а іноді катаються на крижинах водойми. Така безпечність часом закінчується трагічно. Навесні потрібно посилити контроль за місцями ігор дітей.
Батьки! Не допускайте дітей до річки без нагляду дорослих, особливо під час льодоходу; попередьте їх про небезпеку знаходження на льоду при розтині річки або озера. Розкажіть дітям про правила поведінки в період паводку, забороняйте їм грати у води, припиняйте молодецтво. Відірвана крижина, холодна вода, швидка течія загрожують загибеллю. Пам'ятайте, що в період паводку, навіть при незначному льодоходу, нещасні випадки найчастіше трапляються з дітьми.
Будьте  уважні і обережні! Лід навесні небезпечний!!!!

                   Консультація для батьків  «Прийшла весна!»
                                         Різні види діяльності навесні з дітьми:
Ігри:
 «Скажи навпаки»: Взимку сніг чистий, а навесні - .... Взимку сонце тьмяне, а навесні - .... Взимку дні холодні, а навесні - ... Взимку погода часто похмура, а навесні ....
 «Четвертий зайвий». Поясни чому? струмок - льодохід - листопад - крапель, мороз - крапель - замети - снігопад, граки - хуртовина - листочки - сонечко.
 «Чому так називають?» веснянки, льодохід, проталини, крапель.
 «Назви ласкаво» Калюжа - калюжка, струмок, крижина, гніздо, нирка, лист, трава, сонце, промінь, пень, город, хмара, дерево.
 «Один - багато». Місяць - багато місяців, калюжа - багато калюж, струмок, крижина, птиця, гніздо, нирка, листя, трава, пролісок, поле, сад, грядка, промінь, бурулька, дерево.
 «Хвалько» Зустрітися з мишеням -хвальком ,: що б мишеня ні почув, він завжди хвалиться: «У мене-то краще!» Наприклад: Скажеш мишеняти «довгий», а він у відповідь - «довші» і т. д. Запропонуйте дитині побути в ролі мишеняти. теплий - тепліше, світлий - світліше, яскравий, темний, гучний, пухкий, високий, свіжий, чистий, прозорий, сильний, швидкий, радісний. Придумайте пропозиції про весну з 3-4 отриманими словами.
 «Виправи помилку» Незнайки і скажи правильно ». Засвітило сонечко, тому що стало тепло. Прийшла весна, тому що прилетіли граки. Тане сніг, тому що течуть струмки.
 Придумайте розповідь про Весну (Яка пора року настала? Як називаються весняні місяці? Які зміни відбулися в природі? Що люди роблять навесні).
Тим часом в саду ми теж не забуваємо про весну ....
1. Розглядаємо весняні пейзажі.
2.Слухаємо  музику:
- Антоніо Вівальді «Пори року», «Весна»;
- П. І. Чайковський «Пори року», «Пролісок», «Пісня жайворонка».
3.Обговорюємо  з дітьми:
-          Весняні зміни в природі: сонечко яскраво світить, потепліло, розтанув сніг, з'явилися калюжі, біжать струмки, з'являється перша травичка, прокидаються комахи, перші квіти, прилітають птахи з вирію, після зимової сплячки прокидаються звірі, день стає довшим;
-          Взаємозв'язку між станом погоди і одягом;
-          Послідовність росту рослин.
4. Пальчикова гімнастика.
Йде матінка Весна, (вказівний і середній палець «крокують»)
Відчиняємо ворота. (Розводимо руки долоньками вгору)
Перший  березень прийшов - (великий пальчик лівої руки погладжуємо правою рукою)
Білий сніг зійшов. (Долоньками гладимо по черзі тильну сторону обох рук)
А за ним квітень (вказівний пальчик лівої руки погладжуємо правою рукою)
Відчинив вікно і двері. (Зімкнуті разом долоньки «розкриваємо» 2 рази)
А вже як прийшов травень (середній пальчик лівої руки погладжуємо правою рукою)
Сонце в терем запрошуй. (Розводимо пальці в піднятих вгору руках).
Повторюємо гімнастику змінюючи функції правої і лівої руки.
5. Малюємо з дітьми:
- Весняні пейзажі;
- Фарбами «Біжать струмки». Проводимо прямі і хвилясті горизонтальні лінії. Сніг розтанув і перетворився в струмочки.
- «Весняна гілочка». Дорослий малює основу гілочки, а дитина пензликом технікою «примокуванням» малює листочки.
6. Спостерігаємо за гілочкою дерева. Подивися на гілку. Зараз на ній з'явилися бруньки. Пізніше на місці нирок з'являться зелені листочки.
7. Конструюємо з дітьми «Шпаківня». Викладати шпаківню з геометричних фігур.
8. Дидактична гра «Переберуся ляльку»
Була зима - люди носили теплий одяг. Одягніть ляльку в теплий зимовий одяг. Тепер стало тепло і такий одяг вже не потрібна. Потрібна інша одяг. Підбери відповідну для весни одяг і одягніть в неї ляльку.
Підводимо підсумки: Дітки відгадайте загадку? Тане сніжок, ожив лужок. День прибуває. Коли це буває? Правильно, навесні! 

Заняття: Вивчення заклички "Вийди, вийди, сонечко" 


Робота з батьками
Не дамо зруйнувати ще й психічне здоровья наших дітей
 

1. Коли збираєте дитину в сховище, поясніть, що кожен герой казок проходить випробовування на сміливість та можливість витримати щось неприемне. Пригадате казки, які читалі дитині та визначіть, які там були випробовування. Це допоможе дитині зрозуміти не унікальність ситуації, допоможе запустити механізми адаптації.
2. Звісно, у сховищах холодно або жарко, тісно, темно і лячно. Але в нас є уява! Пограйте з дитиною в гру «А зараз вигадаємо щось кольрове, щось дивне, щось з вухами, та інше».
Так ми зможемо зменьшити вплив депривації від замкнутого простору.
3. Коли лунают вибухи та постріли, але Ви захищені, можно з дитиною уявляти великі крила Янголів, що боронять наших солдат, та допомогають їм нас захищати.
4. Малюнки захисникам. Коли у дитини виникають питання, що ми можемо зробити в допомогу, - малюйте з малечею малюнки підтримки та сміло викладайте їх у соціальні мережі. Так дитина побачить і відчує, що вона теж робить щось важливе.
5. Фізичні ігри, дихальні вправи, навчання за планом, вивчення іноземної мови теж допоможуть стабілізувати організму психічну систему після дезорганізацїі війсковим станом.
Наш світ сплюндрували!
Наш Мир вкрали!
Наш спокій руйнують!
Наш добробут руйнують!
Але не можливо зруйнувати нашої Душі!
Тож, не дамо зруйнувати Душі наших дітей війною, процюймо психологи!
@Вікторія Назаревич
 
 Робота з батьками    Тілесні ігри 
 Важливо! Тілесні ранкові ігри для дітей від Світлани Ройз (важливі в будь-який час - дітям і дорослим, але вранці саме зараз вони просто необхідні)
Від нашої "тілесності" зараз буде залежати, як ми впораємося із емоційним навантаженням, травмуванням.
-Доброго ранку, носик, доброго ранку щічки, доброго ранку вушка,доброго ранку шийка, доброго ранку плечики і т.д. - торкаємося різних частин тіла, промовляючи слова (можливо, цілуючи). Треба пройтися по всьому тілу.
-Ліпка - розминати тіло, як тісто, чи пластилін
-Колобок - спочатку "засипати" муки - пройтись легкими рухами по всьому тілу, потім,"налити" води - рухи, що гладять. Ліпимо тісто, а потім робимо колобок - дитина сидить, обійнявши себе руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки - колобок "випікся"
-Поцілунки - квадратный, трикутний, овальний - цілувати лобик чи щічку багатьма поцілунками так, щоб їх послідовність утворила форму
-Якого кольору поцілунок (є прекрасна книга "якого кольору поцілунок) - наприклад, я тебе зараз цілую жовтим поцілунком, малиновим, райдужним в т.д
-Люлечка. Сісти за дитиною, обіймаючи її за спинку, можна погойдатися
-Обійманці - обійми мене, сильніше, ніж я
-Кенгуру - дитина сідає животик к нашому животику і міцно обіймає
-Призначити дитину головною по рахунку обіймів
-Діду - діду, де ти там, не морозь (щічки, носик, попу,животик, ніжки..)...... нам - дорослий каже слова,торкається до якоїсь своєї частини тіла. Діти - називають її і також торкаються. Потрібно пройтись по всьому тілу
-Коврик - простукати себе, все тіло,мов коврик
-Орангутан - стукати із криком Яяяя себе по грудній клітині, мов мавпа
-Торкатися один одного "різними доторками" - як зайчик, як змія, як лисиця хвостиком
-Сніговик - "ліпимо" із тіла дитини сніговика. Просимо напружити всі м'язи, наче він змерз. А потім "гріємо сонечком" - - а зараз вийшло сонечко в сніговик тане. І дитина розслабляється
-Очищення. Сонечко чи вода проходить (із нашими торканнями) по тілу зверху донизу - і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає
-Малювати на животику, спині різні букви чи прості форми, а дитина має вгадати, що це
-Домик .ти Домик - це у тебе підлога, (ніжки) стіни (проходимо по всьому тілу доторками),криша - голівка. Ти в домику. (Можна покласти руку на серце)
-Квітка чи дерево. Запитати у дитини, ким вона хоче бути, якої квіткою, чи деревом. Торкнутися стоп - (в тебе дуже міцне коріння, воно із землі бере все, що потрібно для життя і міцно тримає тебе.) . Торкнутися боків (У тебе такий стрункий сильний міцний гнучкий стовбур. Він може зігнутися, може схилитися, але він ніколи не зломається. Він витримає всі вітри та урагани). Торкнутися голівки - (а це твоя крона - красива, ніжна, соковита, сильна). Ти - дерево Життя.
Важливо пам'ятати, що зараз діти і дорослі навряд чи зможуть грати в ігри, робити практики із закритими очима - поки що ми можемо намагатися контролювати всі процеси
Торкаємося тільки частин тіла, закритих одягом
Наші доторки - не поверхневі, не лоскочуть, а трохи проминають
Дитина може якусь гру просити повторювати багато разів - ця гра для неї 
найтерапевтична. 

Розповідь "Леся Українка - українська поетеса" 


Заняття: "Бабусина скриня для хлопчика та дівчинки"


Рідна мова моя калинова! 

Солов'їна, барвінкова. Українська рідна мова!  


Дидактична гра "Державні та народні символи України" 


Розповідь: "Рідна мова калинова" 

 

Заняття: "Соняшник - символ сонця, символ Батьківщини" 


Заняття: Ліплення "Квіточка" 


Стрітення 


Заняття: Слухання вірша Н. Григорєвої "Кімнатні квіти" 


Мовлення: Складання опису "Моя улюблена квітка" 


Заняття: "Кімнатні квіти. Догляд за ними" 


Заняття: Аплікація "Вітаміни для звірят" 


Заняття: Читання та вивчення вірша Г. Бойко 
"Здоровим будь"


Заняття: "Мій режим дня" 


Інформація для батьків 


Дидактична гра "Що для чого потрібно? Предмети гігієни" 


Заняття: Читання та вивчення вірша М. Познанської 
«Правда ж, мамо, я великий?» за допомогою мнемо таблиць


Заняття: Валеологія «Я людина. Частини тіла»


Заняття:  «Щоб здоровими зростати – корисну їжу слід вживати» 


Заняття: Аплікація «Лисичка-сестричка» 
 

Заняття: «Мандрівка до зимового лісу. Тварини взимку»


  Заняття з мовлення "Складання розповіді про білку"


Яких правил дотримувати батькам, щоб обрати безпечну для психіки дитини іграшку

Спостерігати за дитиною, коли вона контактує з іграшками Батьки повинні звертати увагу на сюжет гри, як спілкуються й поводяться її персонажі, а також — на емоційний стан дитини: збуджена надміру, агресивна чи навпаки — чутлива Спілкуватися з дитиною під час гри і поза нею Контакт із рідними людьми для дитини безцінний. Одне з найважливіших завдань усіх батьків — навчити дитину вербалізувати свої емоції, щоб вона могла розуміти, що з нею відбувається «тут і зараз» і пояснити це. Наприклад, навчити її відрізняти образу від гніву, обурення від злості тощо. Лише тоді батьки зможуть об’єктивно сприймати те, що відбувається, і визначати, чи є причини для того, щоб звинувачувати іграшку в тій чи тій ситуації Слухати й чути дитину Соціалізація для неї дуже важлива. Іноді прохання дитини придбати їй іграшку-жахалку зумовлене модними трендами й бажанням бути, як усі. Але ж і дорослі іноді хочуть нову модель телефону не лише через нову вдосконалену технічну комплектацію. Наприклад, телефони на кнопках досі чудово виконують свої функції. Однак чомусь майже всі замінили їх на смартфони. Мабуть, і дитина хоче донести батькам таку саму думку, але вони через власну тривожність не надають належної уваги аргументам дитини Перестати тривожитися Діти — це надчутливі антенки. Якщо тривожаться батьки, то діти в цьому «тривожному полі» опиняються автоматично. Тому не завжди можна точно визначити, чому дитина тривожиться: через контакт з іграшкою-жахалкою чи через надмірне переживання батьків із цього приводу. Будь-які нервові реакції мами небезпечні для здоров’я дитини. Тому їй треба приділяти достатньо уваги й власній психогігієні

                   Як батькам не посилити тривогу дитини

ЗАНАДТО БАГАТО ТУРБОТИ
КОМПЕНСАЦІЯ СЛАБКИХ СТОРІН
Батьки завжди прагнуть допомогти дитині впоратися із завданнями, які у неї не виходять. Допомогти дитині розв’язати дитині проблему — це нормальна реакція люблячих батьків. Утім, таким чином ви ненароком фіксуєте увагу дитини на негативі. Більшість людей знаходять впевненість у собі не компенсуючи слабкі сторони особистості, а фокусуючись на сильних. По[1]справжньому щасливі люди навчилися робити те, що в них до[1]бре виходить, і не переживати через невдачі. Дитина не може завжди уникати своїх слабкостей, але, фокусуючись на сильних сторонах її особистості, ви виростите її впевненою в собі людиною. Тож проводьте час з дитиною і займайтеся з тим, що у неї дійсно виходить. Це допоможе їй підтримати впевненість у собі та своїх здібностях.
ЗАНАДТО БАГАТО УВАГИ СИЛЬНИМ СТОРОНАМ
 Так, щойно ми говорили, що потрібно допомагати дитині роз[1]вивати її сильні сторони — і це дійсно так — а тепер виносимо це окремим пунктом, який може стимулювати дитячу тривожність. Батьки мають упіймати межу, після якої їхні очікування стають за[1]вищеними. Коли ви постійно говорите знайомим, що ваш син ма[1]лює ліпше за всіх у групі, а донька стане Олімпійською чемпіон[1]кою, вам здається, що так ви допомагаєте їм досягти поставлених цілей. Але насправді ваші слова надзвичайно тиснуть на дітей і пе[1]ретворюються на важкий тягар батьківських очікувань. Хваліть своїх дітей, коли вони з чимось справляються, коли самостійно виконують завдання, за яке вчора навіть не хотіли братися, вва[1]жаючи його заскладним. І не вимагайте від них більшого за цей успіх. Завищені очікування батьків можуть створити тривожну об[1]становку там, де нещодавно дитина була радісною, задоволеною та впевнено
Коли дитина приходить додому і ділиться історіями — про те, як відібрали іграшку; не вийшов малюнок; вихователька розповідала казку, яка не сподобалась; як складно вдягати новий светрик — ви переживаєте за свою дитину і демонструєте своє хвилювання. І якщо хвилюватися нормально, то показувати, можливо, не варто. Діти поглинають ваші емоції і починають переживати ще більше від того, що переживаєте ви. Дітям потрібно, щоб батьки були сильними. Утім, замість сили і впевненості діти бачать, що реагувати на проблеми хвилюванням — нормально. Хоч як складно це здавалося б, але ви повинні тримати свою тривогу під контролем, поки розбираєтеся з проблемами дитини. Батьки мають бути підтримкою, людиною, яка слухає, розуміє і, якщо потрібно, допомагає порадою 
ЗАНАДТО БАГАТО ЗАХИСТУ 
Кожен з батьків хоче постояти за свою дитину, але іноді природне бажання захистити може підвищити рівень тривожності. Якщо дитина ділиться з вами своїми проблемами, то ваше пер[1]ше і логічне бажання — піти і зі всім розібратися. Це подає дитині два сигнали. По-перше, вона не може поділитися з вами ні секретом, ні проблемою. По-друге, ви не вірите в те, що ваша дитина може сама вирішити свої проблеми. Пам’ятайте, що з віком дитини зростає і її самостійність і потреба її обстоювати. Ваше головне завдання — допомогти дитині знайти розв’язок проблеми, який вона успішно зможе втілити в життя.


Бесіда-розповідь «День Соборності України"


Бесіда-розповідь про свято Водохрещі 


Заняття: Малювання "Синичка" 


Заняття: Вивчення вірша Я. Божинської 
"Гороб'ята"

                                                Робота з батьками 
            Що необхідно дитині для благополуччя?
Діти потребують від своїх батьків найелементарнішого – часу і турботи. Це основа їх розвитку. Ваша дитина виростає такою, якою ви її виховуєте. Розгляньмо, що саме дитина повинна отримати від батьків сповна.
На всіх дітей впливає навколишнє середовище, у якому вони зростають. Розвиток дитини залежить від того, як організоване її життя і хто навколо неї. Саме це робить її людиною. Якщо батьки заохочують дитину, вона вчиться впевненості. Якщо батьки вчать дитину чесності, вона стає справедливою. Якщо дитина росте в атмосфері схвалення, вона вчиться любити себе. Якщо дитина зростає в безпеці, вона вчиться довіряти. Якщо батьки вчать дитину ділитися, вона виростає щедрою. Якщо дитина росте в атмосфері прийняття та дружелюбності, вона вчиться любити й робити навколишній світ кращим.
Коли у вас вперше з'являється дитина, ви хочете дати їй усе найкраще: купуєте найдорожчі іграшки, одяг та інші речі. Але чи так усе це потрібне вашій дитині? Зрозуміло, їй необхідні певні речі, але не вони головне. Натомість любов, прихильність і увага мають головну роль у зростанні й розвитку дитини. Ваші турбота та прихильність створюють для дитини відчуття безпеки, яка дасть їй змогу на повну силу розкрити свій потенціал, досліджуючи навколишній світ. Розгляньмо кілька чинників, що мають важливе значення в розвитку дитини.
Безумовна любов
Хоч це й очевидно, однак безумовна любов необхідна кожній дитині. Безумовна любов – то не тільки прояви любові, це щось більше. Така любов повинна пронизувати кожні ваші дію, дотик та слово. Любов – це суть усіх взаємин, і саме вона допомагає вашій дитині довіряти вам і почуватися в безпеці. Тому важливо, щоб ви дали зрозуміти дитині, що ви її любите незалежно від її поведінки. Це допоможе вам створити сильний емоційний зв'язок із дитиною. Вона не має думати, що ваша любов залежить від її поведінки.
Турбота й задоволення потреб
Крім емоційної підтримки, яку ви даруєте своїй дитині, ви повинні задовольнити її базові потреби. Спробуйте зрозуміти їх на основі дій і голосу дитини. Так ви зможете визначити, наприклад, коли вона голодна.
Ще одна важлива потреба дитини – сон. Поки дитина спить, клітини її мозку оптимально працюють, створюючи нейронні зв'язки, необхідні для навчання й розвитку мислення. Тому переконайтеся, що дитина достатньо спить.
Також слід приділяти увагу харчуванню дитини, оскільки воно забезпечує дитячий організм поживними речовинами, необхідними для її здорового розвитку. У перший рік життя дитини головним інгредієнтом її харчування повинно бути грудне молоко.
Захист і безпека
Діти не почуваються в безпеці, коли батьки про них не піклуються, не задовольняють їх потреби, не виявляють достатньо любові. Почуття безпеки дає дитині змогу довіряти вам. Коли дитина почувається захищеною, вона знає, кому може довіряти в тих чи інших ситуаціях. Це створює сильну прихильність між вами й дитиною, що сприяє її благополуччю в майбутньому.
Крім емоційної безпеки, дитині також необхідна фізична безпека. Ви повинні подбати про те, щоб квартира, у якій ви живете, була безпечною для дитини. Але цього недостатньо: дитина завжди має перебувати під вашим наглядом, щоб мати можливість досліджувати навколишній світ, не ризикуючи завдати собі шкоди. Якщо ви працюєте, вам необхідно скористатися послугами досвідченої й турботливої няні. Головне, щоб вона щиро любила дітей. Із такою нянею дитина буде рости щасливою.
Взаємодія
Взаємодія з тими, хто навколо, – це те, до чого дитина прагне в ранньому віці. Розмовляйте з дитиною змалечку, навіть якщо ви вважаєте таке заняття безглуздим. Воно допоможе їй розвинути мовленнєві навички.
Кожна нова взаємодія з дитиною знайомить її з новою, раніше невідомою інформацією й забезпечує сенсорну стимуляцію, необхідну для розвитку її мозку. Щоденні ігри з дитиною, які вважаються найпопулярнішою формою взаємодії, допоможуть їй почуватися в безпеці. Також це найкращий спосіб показати дитині свою любов.
Ще один спосіб взаємодії з дитиною – це читання вголос. Це заняття стимулює уяву дитини, розвиває її мовні навички. Дитина проживає у своїй уяві сюжети книг, які їй читають.
Наснага
Дитина може почати хвилюватися у випадках, коли в неї недостатньо навичок для тих чи інших ігор або занять. Однак вона в змозі розвинути необхідні навички, а це сприятиме її загальному розвитку. Заохочуйте її розв’язувати нові завдання, не забувайте хвалити за успішне виконання попередніх завдань. Хваліть її або обіймайте. Це не тільки надихне дитину засвоювати нові навички, а й навчить оцінювати свої сили.
Дисципліна
Важливо дати дитині стільки свободи, скільки їй необхідно. Але водночас ви маєте навчити її розуміти межі дозволеного. Привчити дитину до дисципліни – не означає сварити її або карати за необдумані вчинки. Це означає ознайомити її зі встановленими правилами, виявляючи при цьому до неї свою любов. Навчаючи дитину дисципліни, ви дасте їй один з основних інструментів, необхідних для життєвого успіху. Переконайтеся, що ви теж дотримуєтеся всіх правил, яких вчите своїх дітей. Завдяки цьому дитина буде дотримуватися їх, не відчуваючи дискомфорту.
Отже, якщо ви вважаєте, що для щастя дитині необхідні дорогі іграшки й екзотичне оформлення дитячої кімнати, то помиляєтеся. Дитина потребує чогось більшого, ніж дорогі речі. Запорука щастя дитини – це любов батьків. Обійми, дотики, посмішка, заохочення й ігри з дитиною – то прояви любові до дитини. І цього вона потребує значно більше, ніж матеріальних речей.
Розвиток дитини

Робота з батьками 


Дидактична гра «Де живе пташка»
 

Заняття: "Життя птахів взимку"
 

Щедрий вечір, добрий вечір
Добрим людям на здоров'я! 


Вивчаємо щедрівки! 

Добрий вечір вашій хаті!
Ми прийшли пощедрувати!
Щастя зичимо родині,
Миру неньці Україні,
Всім достатку і везіння
У сім’ї порозуміння!

                  Щедрий вечір, добрий вечір —
                  І дорослим, і малечі!
                  Щастя, радості, любові,
                  Щоб завжди були здорові
                  І багаті, і веселі
                  І надворі, і в оселі.
                  Щоб Господь оберігав,
                  Вам усе потрібне дав,
                  Щоб ви квітли з кожним кроком,
                  Отже, всіх вас з Новим роком!

Сію-вію-посіваю,
З Новим роком вас вітаю,
Сію щедро із долоні
По долівці, по ослоні,
Засіваю вашу хату –
Будьте радісні й багаті,
Сію густо-перехресно –
На добробут людям чесним!
Промовляю з кожним кроком:
Миру всім! І з Новим роком!

                                    Сієм, вієм, посіваєм,
                                   З Новим роком вас вітаєм –
                                   На щастя, на здоров’я,
                                   На Новий рік!
                                   Щоб вам вродило краще, ніж торік, –
                                   У полі – зерном, у дома – добром,
                                   В печі – пирогами, на столі – хлібами,
                                   Хай буде ваша хата радістю багата,
                                   Хай славиться добром, медом,
                                   Хорошими пирогами та щасливими піснями!

                                            Поради  батькам

   

Заняття: Сенсорно-пізнавальний розвиток 
"Ознайомлення із цифрою 4" 


Заняття: Малювання 
"Бабусин посуд. Тарілочка" 


Заняття: Предметний світ 
"Українські страви" 


Вітаємо з Різдвом! 

ВИВЧАЄМО КОЛЯДКИ 

Коляд, коляд, колядниця,
Добра з медом паляниця,
А без меду не така,
Дайте, дядьку, п'ятака.
Одчиняйте скриньку
Та давайте сливку.
Одчиняйте сундучок
Та давайте п'ятачок.  

Коляд, коляд, коляда,

Хай обходить вас біда.

І нехай на ваш поріг

Прийде радість в Новий рік.

Щоб в добробуті цвіли,

Щоб щасливо ви жили,

І щоб рік цей молодий

Вам був кращий за старий.

Друзів зичимо багато;

Щоб у будні та на свято

Ваші гнулися столи.

Щоб здорові всі були! 

Колядин, колядин.   
А я в батька один. 
По колінця кожушок,
Дайте, дядьку п’ятачок,  
А п’ятак не дорогий,
Дайте, тітко, ще лругий.  
З Святим Вечором!


 

Заняття: "Зимові свята"

 

Робота з батьками: 
10 РОЗВИВАЮЧИХ ІГОР З ФІГУРКАМИ КІНДЕР СЮРПРИЗ

1. "Чого не вистачає?"
Беремо 2-3-5 фігурки, ставимо в ряд і пропонуємо дитині запам'ятати. Потім просимо малюка закрити очі або відвернутися, а самі прибираємо одну іграшку. Просимо дитину відгадати, якої фігурки не вистачає. Гра розвиває увагу і пам'ять.
2. "Що змінилося?"
Знову беремо 3-5 фігурок, ставимо в рядок і просимо дитину запам'ятати. Потім дитина повинна закрити очі, а ми міняємо місцями 2 фігурки. Завдання: що змінилося? Розвиває увагу і пам'ять.
3. "Класифікація"
Пропонуємо малюкові поділити фігурки на групи за будь-якою ознакою: "Тварини. Птахи. Мультяшки. За кольором. За розміром. Машинки." Ознаку задаєте самі. Якщо дитині не зрозуміло завдання, покажіть приклад. Розвиває увагу, мислення.
4. "Знайди скарб"
Беремо кілька фігурок і коробку (тарілку, миску) з сипучим матеріалом (пісок, манка, гречка). Показує дитині фігурки, а потім ховаємо їх у коробці, закопуємо. І пропонуємо знайти, відкопати. По ходу гри цікавиться, чи всі іграшки знайдені? Якої не вистачає? Розвиває увагу, пам'ять, є сенсорним стимулятором.
5. Рольова гра.
Кіндер фігурки підходять і для рольових ігор. Можна побудувати будинок з конструктора і пограти в сім'ю. Або в зоопарк, або розіграти сцену з мультфільму. Можна пограти в магазин, або розіграти казкову історію. Тут необмежене поле діяльності. Рольова гра допомагає освоювати соціальні ролі, розвиває здатність до фантазування.
6. "Що в мішечку?"
Беремо непрозорий мішечок, пакет. І кладемо в нього 2-3 фігурки. Пропонуємо малюкові на дотик визначити які іграшки лежать в мішку. Розвивають мислення, сенсорну стимуляцію і розвиває дрібну моторику.
7. "З якої казки?"
Берете одну фігурку, наприклад лисичку, ведмедика, зайчика і пропонуєте дитині згадати в якій казці (мультику) зустрічається даний персонаж. Якщо граєте з групою дітей, то можна запропонувати змагання, хто більше казок згадає. Розвиває пам'ять, мислення.
8. "Плутанка"
Візьміть 3 непрозорих стаканчика. Під один з них сховайте фігурку. А потім поміняйте стаканчики місцями, щоб заплутати дитини. Примовляючи таємничим голосом: Кручу-верчу заплутати тебе хочу! Запропонуйте вгадати, під яким стаканчиком іграшка. Можна грати на рахунок, після п'яти успішних відгадок, запропонуйте приз. Розвиває увагу.
9. "Хованки"
Візьміть кілька фігурок, покажіть дитині і сховайте в заздалегідь обумовленому просторі кімнати. А потім запропонуйте дитині знайти фігурки. Можна допомагати, примовляючи "Гаряче-холодно". Розвиває увагу, пам'ять, просторове мислення.
10. "Мокрі ігри"
Візьміть фігурки в ванну під час купання дитини. Поспостерігайте за нею, які іграшки плавають, а які тонуть, розкажіть, чому так відбувається. Можна виловлювати фігурки сачком, вийде рольова гра в Рибака. Гра розширює кругозір дитини, допомагає вивчити властивості предметів.



 
                                 
 
 
 
 

Безпека під час Новорічних Свят!


 

             

Заняття: Аплікація "Новорічна ялинка"


Заняття: Вивчення вірша Г. Демченко "Що за гостя в нас така" 
за допомогою мнемотаблиці


Заняття: "Зимові розваги" 

Заняття-вікторина "Казка в гості завітала"

Заняття: аплікація "Прикрасимо рукавичку"


Розповідання казки "Рукавичка"

Новорічне свято "Привітання з Новим Роком!"

Новорічне свято "Зимова казка"

Дидактична гра "Назви казку"

Будь обережним на дорозі! 

День Святого Миколая! 


Ліплення   Чарівна сніжинка 

Малювання:  Прикрасимо чобіток для Святого Миколая  

Дидактична гра "Назви професію"

Гра "Професії та їх речі" 

Заняття: "Зима-чарівниця" 

Заняття:  Малювання:  
"Українська хустка – символ жіночої вроди"

День української хустки

                    10 заповідей для батьків. 
1.Не чекай. що твоя дитина буде такою, як ти або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.
2. Не вимагай від дитини плати за все. що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншому, той-третьому, і це незворотний закон подяки.
3. Не зганяй на дитину свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо, що посієш, те й зійде.
4. Не стався до її проблем зверхньо. Життя дане кожному під силу і, будь упевнений, для неї вона важка не менше, аніж для тебе, а можливо і більше, оскільки у неї немає досвіду.
5. Не принижуй.
6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини-це її зустрічі з дітьми.
7.Не звинувачуй себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини. Звинувачуй, якщо можеш - але не робиш.
8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ньому творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, віддана на зберігання.
9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій те, що не хотів би, щоб робили твоїй.
10. Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, тому що дитина - це свято, яке поки що з тобою.
Януш Корчак. 

«День Збройних Сил України»

Читання та вивчення вірша К. Перелісної "В автобусі"



 

  





 

 


«Перелітні та зимуючі птахи»

Казки для дітей від yasno

Казки про важливість розумного споживання енергії. 
Фантастичні, цікаві та корисні історії 

https://yasno.com.ua/savings_kids 



                                                                

Спостереження за білочкою

Спостереження за кроликами

Заняття: Вивчення вірш П. Воронько "Їжачок-хитрячок"

Заняття: Пізня осінь. Тварини готуються до зими.

Гра «Назви свійських тварин»

Запам'ятай! Номери телефонів служб порятунку! 

Заняття: Ліплення  "Веселий Світлофор"

Заняття: Тема: «Вогонь - добрий, вогонь – злий» 

Заняття: "Пожежа: номер 101"

Заняття: Ознайомлення з соціумом  
"Дорожні знаки"

Заняття: Художньо-продуктивна діяльність. Образотворче мистецтво. Малювання. "Світлофор Моргайко"

Гра-заняття "Назви цифру"

Заняття: Аплікація "Осінній ліс"

Заняття з природи:  «Подорож до осіннього лісу» 

Заняття: Малювання  «Кущ калини» 

Козацького роду нема переводу!

Інформація для батьків

  

  

 

    Заняття: Подорож Україною. 

Заняття: Аплікація "Прапор з долоньок"

Вивчення вірша П. Воронько "Облітав журавель"

Заняття    Аплікація  "Листівка до Дня захисника України"

Заняття Сенсорно-пізнавальний розвиток 
Число і цифра 2. Поняття про пару

Літературне образотворення   Чарівні історії про козаків 

Заняття Художньо – продуктивне образотворення  (малювання)
Вишиванка для українських захисниць

Козацькі будні

 Заняття: Вивчення вірша Л. Біленька "Слива" 

Заняття "Смачні та соковиті фрукти"

      

Дитяча казка про осінь. Красуня Осінь. Дітям про осінь.

Сенсорно-пізнавальний розвиток   Геоетричні фігури

Ліплення  Робимо разом з матусею   Фрукти

 Комунікативний розвиток   «Дари осіннього саду»

Заняття «В гостях у бабусі»  Свійські тварини, голоси тварин, пісня про тварин. 

 Свійські тварини: назви та голоси.

Розвиваючі мультики для дітей.  Вчимо слова   

               Як хліб до нас прийшов.
Хліб проходить довгий шлях перед тим, як потрапити на стіл. його дорога починається від маленької зернинки, яку висівають у землю. вона проростаєта стає колосом. і ось гаряча пора - жнива. з рання і до пізнього вечора працюють у полі комбайни, скошуючи пшеницю. Потім її вантажними машинами перевозять на елеватор. Звідти - на млин, де перемелюють на борошно й відвозять до хлібозаводів. За справу беруться пекарі. Замішують тісто та випікають його у великих печах. Везуть хліб до магазинів, де ми його купуємо. 
Прислів'я:   Яка пшениця, така й паляниця.
                     Всяке насіння знає свій час.
                     Яке посієш, таке і пожнеш.
                     Без хліба нема обіда.
                     Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
                     Хліб - усьому голова.   

               

           

                                     


Заняття ліплення  «Колосок»

  Заняття:  Предметний світ  «Від лану до столу»   

 Музична хвилинка «Обіймай»           

                                                                 Заняття:  Хліб                                                       




Консультація для батьків «Що робити батькам, коли дитина сумує?»

 

Втрата когось або чогось важливого для людини, викликає горе, сум, журбу. Воно виражається в печалі, озлобленості, почутті провини або жалю, тузі за померлим, пристрасному бажанні знову побачити втраченого близького або свої улюблені речі, іграшки. Ситуації або обставини, які нагадують про втрату, навіть через роки можуть викликати емоції журби.

Є кілька типів таких нагадувань. Один з них - «порожні» ситуації. Це ситуації, у яких все нагадує про відсутність втраченої людини: порожнє місце за обіднім столом, раніше спільні види діяльності, особливі приводи, наприклад день народження або свята.

Це нормальні реакції, які можуть проявлятися по-різному в різних дітей і тривати роками. Хоча і болісне, особливо спочатку, горювання - це здорова реакція на втрату, яка свідчить про значущість втраченого. З часом ці емоції стають менш гострими і наповнюються приємнішими спогадами про минуле.

 Багатьом дітям довелося пережити як травму, так і втрату. А ті з них, хто втратив близьких раптово, схильні до надто сильного горювання. Дитина може бути постійно занурена у спогади про трагічні обставини смерті, і це призводить до ускладненого переживання важкої втрати. Воно проявляється у відмові від того, що раніше давало задоволення, або від стосунків, які нагадують про втрату.

 

Що робити дорослим?

Розмовляйте про свої почуття з дитиною, щоб «розговорити» її. Це потрібно, щоб діти через слова виявляли своє горе. Допоможіть дитині зрозуміти, що саме думки про минуле викликають погане самопочуття. Навчайте її думати про приємне, розповідаючи або читаючи історії, слухаючи разом приємну музику, нагадуючи, що ви дбаєте про ваш у загальну безпеку. Переконуйте дитину, що в трагедії нема її провини.

 Іноді діти не хочуть думати, говорити і згадувати про втрачену людину. У цьому разі не потрібно тиснути: це також нормальна реакція. Крім того, дитина може уникати розмов про смерть, щоб не засмучувати вас. Просто дайте їй зрозуміти, що ви поруч.

 Важливо також допомагати дитині уникати нагадувань про втрату, які викликають дуже сильні неприємні емоції. Не забувайте, що деяким дітям потрібен тривалий час, щоб впоратися з втратою.


Консультація для батьків «Що робити батькам, коли у дитини безсоння?»

Діти часто прокидаються від тихого звуку і довго не можуть заснути, їхній сон переривистий і сповнений кошмарів, а прокинувшись, вони відчувають себе втомленими. Невиспана дитина погано зосереджується на уроках і часто буває роздратована.

 Що робити дорослим?

У найтривожніший час ви тимчасово можете спати з дитиною. Дайте їй зрозуміти, що ви поруч, а вона в безпеці. Можливо, дитина швидше заспокоїться, якщо ви просто обіймете її. Згодом у спокійній атмосфері обговоріть, коли саме ви повернетеся до звичного способу вкладання і сну. Щоб полегшити відвикання від ваш ої присутності, ви можете посидіти поруч з ліжечком, коли дитина засинає.

 Обов’язково попросіть, щоб вона говорила вам, коли знову стане страшно.